
Μάρθα Ηλιοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός/ Φιλόλογος
Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου “Εξέλιξη”
Λεωνίδου 1 και Λεωνίδου 40, Σπάρτη Λακωνίας
paidi.efivos@yahoo.gr
Η Ηλιοπούλου Μάρθα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Σπάρτη Λακωνίας. Είναι μητέρα δύο αγοριών προσχολικής ηλικίας, επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Αγωγής Παιδιού και Εφήβου ‘’Εξέλιξη΄΄ και κάτοχος της επιστημονικής επιμέλειας των εκδόσεων my-book.gr.
Όσον αφορά την εκπαιδευτική της εμπειρία, είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, διαθέτει επαγγελματική εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες και στα προβλήματα συμπεριφοράς. Έχει ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην εκπαίδευση ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων και εγγεγραμμένη στα μητρώα ενηλίκων, ΟΑΕΔ, ΛΑΕΚ, Μητρώο Επιμορφωτών της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ).
Επιπρόσθετα, είναι πιστοποιημένη σύμβουλος σταδιοδρομίας και επαγγελματικού προσανατολισμού παρέχοντας ολοκληρωμένα προγράμματα συμβουλευτικής σε εφήβους, τις οικογένειες τους και συνεργάζεται με φροντιστήρια ανά τη χώρα. Η πολυετής της εκπαίδευση περιλαμβάνει την επάρκεια χορήγησης σταθμισμένων εργαλείων όπως Α΄ ΤΕΣΤ, Αθηνά ΤΕΣΤ, Α.Κ.Ο.Α, Λα-τ-ω Τεστ, Detroittest, Μαθηματικής Επάρκειας, Πρώιμης μαθηματικής επάρκειας της Ουτρέχτης, TEACCH, MathPro-S Test, ΠΑΙΣ, παιγνιοθεραπεία, θεατρικό παιχνίδι, ΕΔΑΛΦΑ, ΕΔΕΠΠΕ καθώς επίσης έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Τα πιο αξιοσημείωτα από αυτά είναι τα ακόλουθα:
- Teaching Parenting the Positive Discipline Way από την Positive Discipline Association & NBCC.
- Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση από το ΕΚΠΑ.
- Full Teacher Talk Training Series: “Encouraging Language Development in Early Childhood Settings”, “Let Language Lead the way to Literacy”, “Fostering Peer Interaction In Early Childhood Settings”, από το ΕΚΠΑ.
- Μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας»,
- Ετήσιο πρόγραμμα επιμόρφωσης «Σχολική Ψυχολογία»,
- «Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού: Σύγχρονες Προσεγγίσεις- Τεκμηριωμένη Πρακτική»,
- «Επαγγελματική Συμβουλευτική, Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική Καριέρας: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Στελεχών»,
- Πρόγραμμα Επιμόρφωσης στην «Ειδική Αγωγή, τη Διαφοροποίηση και την Ανάπτυξη Προγραμμάτων»,
- «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές»,
- «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες- Μέρος ΙΙ»,
- Πρόγραμμα Επιμόρφωσης «Οργάνωση και Σχεδιασμός Διδασκαλίας σε ενήλικους και ανήλικους εκπαιδευόμενους»,
- «Παιδαγωγική και Διδακτικές Προσεγγίσεις-Πρακτικές στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης»,
- «Παιδαγωγική της ένταξης – Προγράμματα παρέμβασης για μαθητές με Ν.Υ.»,
- «Η παιδαγωγική του θεάτρου»,
- «Βιωματικό workshop με θέμα: Θεατρικό Παιχνίδι»
- «Προβολικάτεστ- Rorschrach- Draw a person».
Η επαγγελματική της εμπειρία αφορά, κατά κύριο λόγο, παιδιά προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και τις οικογένειές του. Ειδικότερα, έχει εργαστεί σε δομές ειδικής εκπαίδευσης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Πραγματοποιεί ομιλίες και επιμορφωτικά προγράμματα για το παιχνίδι και την ανάπτυξη των παιδιών σε δημόσιους φορείς, σε γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές. Επίσης, είναι συντονίστρια επιμορφωτικών προγραμμάτων στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο ΕΕΠΕΚ. Επιπροσθέτως, πραγματοποιεί ομιλίες και εκπαιδευτικά σεμινάρια στα πλαίσια ενδοσχολικής επιμόρφωσης σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.Eίναι επόπτρια ειδικών θεραπευτών, γονέων και δομών ειδικής αγωγής σε Ελλάδα και Κύπρο.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην αναπτυξιακή πορεία παιδιών και εφήβων, στον σχεδιασμό ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων, στη δημιουργία και στάθμιση αξιολογητικών εργαλείων, καθώς και στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για ενίσχυση γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
Τέλος, δημοσιεύει πρότυπες έρευνες, μελέτες περίπτωσης, εργασίες της σε επιστημονικά περιοδικά και συμμετέχει ως εισηγήτρια σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.









